Äggligt

Jag vaknade och allt jag ville ha var ägg. Kokt ägg. Så länge jag kan minnas så har det alltid varit ett ägg per person i min familj. En hård men oskriven lag. Det fanns inte många regler under vårt tak men denna äggregel var där för att stanna. Jag har alltid tänkt att ägg är onyttigt och därför endast ett ägg per person. (Det är annorlunda med äggröra..). Men iallafall, idag kokar jag två ägg, till en person. Men jag är ju vuxen nu, myndig iallafall. Nog ska jag få bestämma över min egen äggkonsumtion, eller?

Det kan man tro, men för ett par minutrar sen när min far kom in genom dörren så tänkte jag se om min frihetsteori stämde. Jag sa att jag kokade ägg till frukost och la till, lite snyggt, på slutet: två stycken. Pappa, som nu bevisat står fast vid äggregeln, sa genast: TVÅ ägg??! Varför två ägg?
Jag förstod nu allting, it's aliiive. The rule is over me too. Jag säger med en stadig röst(något jag velat säga i snart 19 år, om jag åt ägg som nyfödd dåråå): Får jag inte äta två ägg?
Pappa svarar: Joråå, det är lite väl mastigt bara. Tror inte man mår bra av det.

Så i alla år har jag inte ätit två ägg vid ägg-till-frukost-tillfällen för att det är mastigt. Jag ska bevisa att två ägg det klarar jag av. Minsann.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hahahah du är så himla rolig! Ägg är bästa bästa bästa grejen, åt en omelett idag med TVÅ ägg i :D HEHE

2011-05-03 @ 23:17:52
URL: http://theodoras.blogg.se/
Postat av: lyd

bästa ägg inlägget någonsin. puss

2011-05-04 @ 16:47:30
Postat av: fredrika

hahaha deb <3 ägg är ju för övrigt nyttigt! ät 3!

2011-05-05 @ 22:41:41
Postat av: E M M E L L Y

Haha, det är väl inte så mycket med två ägg? :P

2011-05-05 @ 22:54:00
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: BLOPPISGARDEROBEN

KOLLA IN MIN BLOPPIS! Populär fransjacka från monki med prislapp, oanvända ACNE jeans, röd skinnjacka med prislapp, party kläder och mycket mer! Skynda att fynda! http://bloppisgarderoben.blogg.se/?tmp=05212206

2011-05-05 @ 23:11:01
Postat av: Eleonor

Jag åt stekt ägg idag! :D

2011-05-05 @ 23:16:14
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja vi kollar poppis bloppis

2011-05-06 @ 16:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0